Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15027
Tipo do documento: Artigo
Título: A formação dos docentes de Química: uma perspectiva multivariada aplicada à rede pública de ensino médio de Goiás
Título(s) alternativo(s): Chemistry teacher formation: a multivariate perspective applied to public high schools in the state of Goiás, Brazil
Autor: Damasceno, Deangelis
Godinho, Mariana da Silva
Soares, Márlon Herbert Flora Barbosa
Oliveira, Anselmo Elanca de
Abstract: This paper presents a multivariate statistical analysis as a valuable tool for educational management applied to public high school chemistry teacher formation. From 2003 to 2007, a decrease of 10% in the number of public high schools was seen, as well as a reduction of 7% in the number of teachers. Contrarily, there was an increase in the number of university graduate teachers. Principal Component Analyses reveal that in 2003, most chemistry teachers were not university graduates. In 2007, eight Regional Offices of Education reported teachers holding academic degrees, qualifying them as chemistry teacher in the school system.
Palavras-chave: Teacher formation
Chemical education
Chemometrics
País: Brasil
Unidade acadêmica: Instituto de Química - IQ (RG)
Citação: DAMASCENO, Deangelis et al. A formação dos docentes de Química: uma perspectiva multivariada aplicada à rede pública de ensino médio de Goiás. Quimica Nova, São Paulo, v. 34, n. 9, p. 1666-1671, jun. 2011.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15027
Data de publicação: Jun-2011
Aparece nas coleções:IQ - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Artigo - Deangelis Damasceno - 2011.pdf371,49 kBAdobe PDFThumbnail
Baixar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons