Realidade do ensino de química no estado de Goiás: uma discussão a partir do desempenho dos alunos no processo seletivo 2011/1 da Universidade Estadual de Goiás

Resumo

This article discusses the main problems of chemistry teaching in public schools of the State of Goiás Through of core data selection from the State University of Goiás, a reflection about practice of chemistry teachers in high school becomes urgent. As reference for this study highlights the low yield in chemical tests on students enrolled in regular selection process 2010/1. Curriculum proposals from the MEC and SEDUC / GO underlie this study proposes methodological suggestions to teachers of chemistry so that they approach their students that what UEG charges on their college entrance exams.

Descrição

Palavras-chave

Vestibular, Ensino médio, Formação de professores, UEG, Entrance exam, School, Teacher training

Citação

OLIVEIRA, Guilherme Roberto de; RAMOS, Rogério Daniel Pereira; HERNÁMDES FERNANDEZ, Hermínia. Realidade do ensino de química no estado de Goiás: uma discussão a partir do desempenho dos alunos no processo seletivo 2011/1 da Universidade Estadual de Goiás. Revista Didática Sistêmica, Rio Grande, v. 14, n. 1, p. 99-112, 2012.