Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15830
Tipo do documento: Artigo
Título: O projeto de educação instituído a partir de 1990: caminhos percorridos na formação de professores de química no Brasil
Título(s) alternativo(s): Educational project run since 1990: educational paths followed by chemistry teachers in Brazil
Autor: Mesquita, Nyuara Araújo da Silva
Cardoso, Thiago Miguel Garcia
Soares, Márlon Herbert Flora Barbosa
Abstract: This paper presents and discusses governmental approaches to teacher training introduced in 1990, whose focus is the education of chemistry teachers. Therefore, the aim of this study was to establish the relationship between legal aspects and background needs present in the Brazilian educational context, taking into account that the last two decades has seen a significant increase in the chemistry licensure courses offered by higher education institutions in Brazil. Discussing these aspects of chemistry teachers provides a reflection on the real background needs for this group of professionals.
Palavras-chave: Chemistry teacher education
Legal aspects
Teachers’ background needs
País: Brasil
Unidade acadêmica: Instituto de Química - IQ (RG)
Citação: MESQUITA, Nyuara Araújo da Silva; CARDOSO, Thiago Miguel; SOARES, Márlon Herbert Flora Barbosa. O projeto de educação instituído a partir de 1990: caminhos percorridos na formação de professores de química no Brasil. Química Nova, São Paulo, v. 36, n. 1, p. 195-200, 2013.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15830
Data de publicação: 2013
Aparece nas coleções:IQ - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Artigo - Nyuara Araújo da Silva Mesquita - 2013.pdf669,21 kBAdobe PDFThumbnail
Baixar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons