Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15834
Tipo do documento: Artigo
Título: Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas
Título(s) alternativo(s): Guidelines for training teachers of basic education with chemistry teacher education interfaces: education possiblities in context
Autor: Mesquita, Nyuara Araújo da Silva
Soares, Márlon Herbert Flora Barbosa
Abstract: We developed and applied an educational instrument (ID) to discuss, in the discipline of Supervised Pre Service Teachers Practice 1, guidelines for teacher education to redefine teacher knowledge with a specific focus on chemistry teachers. The study used methodological fundamentals of Discursive Textual Analysis that involves identifying and isolating a set of materials subjected to analysis, categorizing these statements and producing texts, integrating these descriptions and interpretations, basing its construction on the category system built. Data were collected through participant observation and text readings used by the students in performing the activity. It was noted that the chemistry teachers trained were able to express opinions that indicated the Construction of Meanings Interface that was the category of analysis established a priori.
Palavras-chave: Discipline interfaces
Chemistry teacher education
Guidelines for teacher training
País: Brasil
Unidade acadêmica: Instituto de Química - IQ (RG)
Citação: MESQUITA, Nyuara Araújo da Silva; SOARES, Márlon Herbert Flora Barbosa. Diretrizes para a formação de professores da educação básica em interface com a licenciatura em química: em contexto as possibilidades formativas. Química Nova, São Paulo, v. 37, n. 6, p. 1072-1077, jul. 2014.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
Identificador do documento: 10.5935/0100-4042.20140169
Identificador do documento: 10.5935/0100-4042.20140169
URI: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15834
Data de publicação: Jul-2014
Aparece nas coleções:IQ - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Artigo - Nyuara Araújo da Silva Mesquita - 2014.pdf527,83 kBAdobe PDFThumbnail
Baixar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons