Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15836
Tipo do documento: Artigo
Título: Aspectos históricos dos cursos de licenciatura em química no Brasil nas décadas de 1930 a 1980
Título(s) alternativo(s): Historical aspects of chemistry courses in teachers formation in Brazil in the 1930’s to 1980
Autor: Mesquita, Nyuara Araújo da Silva
Soares, Márlon Herbert Flora Barbosa
Abstract: This article describes some historical moments in the establishment and development of chemistry teacher’s training courses since 1930, with the creation of universities in Brazil, until 1980. Correlations between educational and political questions that influenced the directions taken for the formation of chemistry teachers in Brazil are discussed. From a review of the bibliographical sources available, we revisited stances of discussions on public policies related to science teacher’s formation in general and in chemistry, particularly, in order to provoke a reflection on what challenges and prospects exist in the current scenario of undergraduate chemistry education in Brazilian universities and colleges.
Palavras-chave: Formation of chemistry teachers
Chemistry teaching
Public policies
País: Brasil
Unidade acadêmica: Instituto de Química - IQ (RG)
Citação: MESQUITA, Nyuara Araújo da Silva; SOARES, Márlon Herbert Flora Barbosa. Aspectos históricos dos cursos de licenciatura em química no Brasil nas décadas de 1930 a 1980. Química Nova, São Paulo, v. 34, n. 1, p. 165-174, set. 2011.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15836
Data de publicação: Set-2011
Aparece nas coleções:IQ - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Artigo - Nyuara Araújo da Silva Mesquita - 2011.pdf250,8 kBAdobe PDFThumbnail
Baixar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons