Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15839
Tipo do documento: Artigo
Título: Visões de ciências de licenciados em química: a mídia e as reflexões no ambiente escolar
Título(s) alternativo(s): Science insight´s of chemistry teachers: media and reflection on high school environment
Autor: Mesquita, Nyuara Araújo da Silva
Soares, Márlon Herbert Flora Barbosa
Abstract: The present paper discusses the influence of TV and general media on students scientific ideas and the teacher’s perception of this influence on students during class time. 17 high-school chemistry teachers with teaching degree, working in state schools, were interviewed. The interviews showed that both, teachers and students, have a positive opinion of science and the scientist. According to their teachers, students’ positive view of science is greatly influenced by TV. The developed study shows how important epistemology is in teachers’ college formation to offer them a critical perception of science treated in general media.
Palavras-chave: Science insights
Media and television
Epistemology
País: Brasil
Unidade acadêmica: Instituto de Química - IQ (RG)
Citação: MESQUITA, Nyuara Araújo da Silva; SOARES, Márlon Herbert Flora Barbosa. Visões de ciências de licenciados em Química: a mídia e as reflexões no ambiente escolar. Química Nova, São Paulo, v. 31, n. 7, p. 1875-1880, set. 2008.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
Identificador do documento: 0100-4042
Identificador do documento: 0100-4042
URI: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15839
Data de publicação: Set-2008
Aparece nas coleções:IQ - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Artigo - Nyuara Araújo da Silva Mesquita - 2008.pdf114,29 kBAdobe PDFThumbnail
Baixar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons