Contação de histórias, leitura e produção de textos: um estudo da unidade temática – educação ambiental
Carregando...
Data
2002
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Maria de Fátima Cruvinel
Resumo
This text aims at reflecting on environmental education and related activities
published in juvenile literature which can contribute to the education of
citizens committed to the preservation of nature. The objective is to design
formal and informal pedagogical tasks to be developed in the classroom, and
to stimulate the habit of reading and writing not only as functional, instrumental
and pedagogical activities, but as a pleasurable activity. Therefore,
there will be a selection of some juvenile literature books written by Brazilian
authors that explicitly or implicitly present concepts concerning
environmental education.
Descrição
Palavras-chave
Educação ambiental, Literatura infanto-juvenil, Environmental education, Juvenile literature
Citação
RODRIGUES, Edvânia Braz Teixeira. Contação de histórias, leitura e produção de textos: um estudo da unidade temática – educação ambiental. Solta a Voz, Goiânia, n. 13, p. 57-61, 2002. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/sv/article/view/6946/4950.