Uma abordagem sobre o ensino de ciências e matemática no programa nacional de inclusão de jovens: do discurso a prática

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2010-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Resumo

In an attempt to eradicate the illiteracy and treatment to students with age-grade distortions, the government of President Luis Inacio Lula da Silva (in his first term) implemented the Literate Brazil Program. In this context is the National Program for Inclusion of Youth: education, professional training and community action (PROJOVEM). In PROJOVEM the teaching of science and mathematics is recommended as a foundation in training and qualification for the job market aiming boost scientific and technological development of the country. This is a participatory research which reviews the proposal of pedagogical PROJOVEM. Concerning the education in science and mathematics: the PROJOVEM seems to satisfy, though precariously, only the certification for the school, or completion of specific degree of education. On this perspective introduces to restorative function as social debt, which indicates the restoration of a right denied: a school of quality.

Descrição

Palavras-chave

PROJOVEM, Ensino de ciências e matemática, Educação de jovens e adultos, Mathematics and science education, Adult and youth education

Citação

FRIEDRICH, Márcia; BENITE, Claudio R Machado; BENITE, Anna M. Canavarro. Uma abordagem sobre o ensino de ciências e matemática no programa nacional de inclusão de jovens: do discurso a prática. Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências, Belo Horizonte, v. 10, n. 3, p. 101-124, set./dez. 2010