Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/14981
Tipo do documento: Artigo
Título: Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo
Título(s) alternativo(s): Discursive activity in the training of teachers chemistry: a collective construction of the dialogue
Autor: Benite, Cláudio Roberto Machado
Dias, Karla Ferreira
Pereira, Lidiane de Lemos Soares
Benite, Anna Maria Canavarro
Abstract: This research was conducted in a research network in teaching science/chemistry, as an alternative for initial and continuing teacher formation. The network is composed by teachers in initial formation, teacher trainers and teachers of basic education of the various areas of science. Assuming the socio-historical perspective, the discourse coming from the social interaction between the collective of teachers, was the object of study. We present an analysis of the interactions of the speech and reflections about the appropriation of scientific/chemical as a social practice mediated by language supplement our results.
Palavras-chave: Network formation teacher
Teaching chemistry
Collective dialogue
País: Brasil
Unidade acadêmica: Instituto de Química - IQ (RG)
Citação: BENITE, Claudio R. et al. Atividade discursiva na formação de professores de química: a construção do diálogo coletivo. Química Nova, São Paulo, v. 34, n. 7, p. 1281-1287, 2011.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/14981
Data de publicação: 2011
Aparece nas coleções:IQ - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Artigo - Claudio Roberto Machado Benite - 2011.pdf291,31 kBAdobe PDFThumbnail
Baixar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons