O desenvolvimento das múltiplas competências no contexto escolar – avaliação e estratégias diferenciadas

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2007

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Maria de Fátima Cruvinel

Resumo

This paper presents refl ections and some learning strategies based on the ideas of Multiple Competences in school context. In the Multiple Intelligence studies, the interrelation between the different human competences in the educational context is reconsidered and they also present some considerations about the process of multidimensional assessment of the student performance in this perspective. When it is considered that the person has got many competences and that each one develops and acts in a differentiated manner, the assessment necessarily should contemplate, in a singular way, the development of each pupil and then different abilities.

Descrição

Palavras-chave

Aprendizagem, Estratégias de ensino, Múltiplas competências, Multiple competences, Learning, Teaching strategies

Citação

BARRETO, Cláudia Santos Gonçalves. O desenvolvimento das múltiplas competências no contexto escolar – avaliação e estratégias diferenciadas. Revista Solta a Voz, Goiânia, v. 18, n. 2, p. 158-171, 2007. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/sv/article/view/2499.