FAFIL - Artigos publicados em periódicos
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Navegando FAFIL - Artigos publicados em periódicos por Autor "Borges, Anderson de Paula"
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Item O argumento "saber ou não saber" em Teeteto 187-200(2013-10) Borges, Anderson de PaulaItem Fluxo e infalibilismo em Teeteto 151-160(2012) Borges, Anderson de PaulaIn this paper I attempt to show why the role of flux in Theaetetus 151-160 is exclusively explanatory. I show that Plato uses material from Heraclitus’ flux (H) in order to create for Protagoras (P) the best available argument which can grant infallibility. In the first part of the paper I discuss, briefly, some controversies about two problems: how Plato is establishing the connections among the three theses and how he understands flux. In the second part I propose an analysis of 152a-c. On section III I give an explanation of 152c-157c, from the perspective of some passages that, in my view, are sufficient for to get the core meaning of flux in the Secret Doctrine and, in the final section (IV), I briefly resume the substantial virtues and defects of Plato’s argument for Protagoras.Item Razão e sensação em Teeteto 201d-202c.1,2(Araceli Velloso, 2010-06) Borges, Anderson de PaulaO objetivo do presente artigo é fazer uma breve discussão de três aspectos que caracterizam a teoria do sonho do Teeteto. Primeiro, comento a função do sonho no contexto da terceira definição de conhecimento. De-pois, me detenho no texto e examino algumas questões relacionadas ao conceito de logos de 201d-202c. Na última parte do artigo discuto o problema da percepção dos elementos. Nessa seção recuso a tese, defendida por alguns, de que Platão coloca os elementos na mesma condição perceptiva dos dados sensíveis, tal como estão descritos em Teeteto 184-6. _______________________________________________________________________________________________________________________ ABSTRACT _______________________________________________________________________________________________________________________ The aim of this paper is to make a brief discussion about three as-pects that characterize the Socrates‟s Dream in the Theaetetus. First, I comment the function of the Dream in the context of the third definition of knowledge. Them I move on the text and examine some questions concern-ing the notion of logos in 201d-202c. In the last section I discuss the problem of perception of the stoicheia. At this point I refuse the thesis, defended by some interpreters, that Plato puts the stoicheia in the same perceptual condi-tion of the sensibles as they are described in the Theaetetus 184-6.