Divulgação científica em agronegócio: análise do Suplemento do Campo do jornal O Popular
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Data
2021-07-16
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Editor
Universidade Federal de Goiás
Resumo
The objective is to theoretically debate scientific popularization specialized in
agribusiness. Empirically investigates the theme of scientific journalism from news reports
published in Suplemento do Campo, from O Popular, a Brazilian newspaper, between 1988
and 2015, through a quali-quantitative content analysis. It concludes preference for
interviewees linked to private businesses, also sources connected to Embrapa, Emater and
universities, minimal use of the terms science and innovation, recurring use of the expression
new technology.
Descrição
Palavras-chave
Divulgação científica, Jornalismo científico, Jornalismo em agribusiness, Agribusiness, Journalism, Scientific journalism, Technology, Innovation, Scientific popularization, Innovación, Popularización científica, Periodismo científico, Periodismo en agronegocio, Tecnología
Citação
MENDES, Marina Muniz; MARICATO, João de Melo. Divulgação científica em agronegócio: análise do Suplemento do Campo do jornal O Popular. Comunicação & Informação, Goiânia, v. 24, online, 2021. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/ci/article/view/63101.