Divulgação científica em agronegócio: análise do Suplemento do Campo do jornal O Popular

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Data

2021-07-16

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Editor

Universidade Federal de Goiás

Resumo

The objective is to theoretically debate scientific popularization specialized in agribusiness. Empirically investigates the theme of scientific journalism from news reports published in Suplemento do Campo, from O Popular, a Brazilian newspaper, between 1988 and 2015, through a quali-quantitative content analysis. It concludes preference for interviewees linked to private businesses, also sources connected to Embrapa, Emater and universities, minimal use of the terms science and innovation, recurring use of the expression new technology.

Descrição

Palavras-chave

Divulgação científica, Jornalismo científico, Jornalismo em agribusiness, Agribusiness, Journalism, Scientific journalism, Technology, Innovation, Scientific popularization, Innovación, Popularización científica, Periodismo científico, Periodismo en agronegocio, Tecnología

Citação

MENDES, Marina Muniz; MARICATO, João de Melo. Divulgação científica em agronegócio: análise do Suplemento do Campo do jornal O Popular. Comunicação & Informação, Goiânia, v. 24, online, 2021. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/ci/article/view/63101.