Lucio Flávio, o passageiro da agonia, de Hector Babenco
Carregando...
Arquivos
Data
2004-12-30
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Simone Antoniaci Tuzzo
Resumo
The portraiture of the journalist in brazilian movies of the' 1960s is different from that of newspaper movies of the same period. In the films Boca de Ouro(1962), O Desafio(1965) eTerra em transe(1967) which discard melodrama as a narrative technique, the journalist is neither a hero or a vilain. From the 1970s on, this approach extinguishes and brazilian newspaper movies became more similar to the american model. Lúcio Flávio, o passageiro da agonia is an exemple of a new way of portraying the journalist in the brazilian cinema.
Descrição
v.7, n. 2, p. 217-217, jul./dez. 2004.
Palavras-chave
Cinema e jornalismo, Filmes de jornalista
Citação
NOGUEIRA, L. Lucio Flávio, o passageiro da agonia, de Hector Babenco. Comunicação & Informação, Goiânia, GO, v. 7, n. 2, p. 212-217, jul./dez. 2004. Disponível em: <http://www.revistas.ufg.br/index.php/ci/article/view/24401>.