A problematização de um mito: como e quem pode contextualizar novas palavras no processo de abordagem lexical?

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2008-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Maria Zaíra Turchi

Resumo

This article focuses on the results of a research study which intended to problematize the notion of context in the process of vocabulary acquisition/ learning in English classes. The data pointed out the relevance of lexical contextualization in the work with direct and indirect learning strategies (OXFORD, 1990), as well as demystified the idea that only teachers can contextualize new lexical items presented in class.

Descrição

Palavras-chave

Aquisição/aprendizagem de vocabulário, Contexto, Estratégias diretas e indiretas de aprendizagem, Vocabulary acquisition/learning, Context, Direct and indirect learning strategies

Citação

FREITAS, Marco Túlio de Urzêda; PESSOA, Rosane Rocha. A problematização de um mito: como e quem pode contextualizar novas palavras no processo de abordagem lexical? Signótica, Goiânia, v. 20, n. 2, p. 393-418, jul./dez. 2008. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/sig/article/view/6086/4793>.