Brinquedos lego, comunicação visual e projetos sociais: o papel das relações públicas na formação de públicos

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Data

2010

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Editor

Universidade federal de Goiás

Resumo

This work was a study about visual communication in the Lego’s toy and the importance of colors and shapes on the construction and development of imagination in the people. After that, the company Lego took a new strategic position so as to make public and customer loyalty. Whit the movement of the world, at these modern times, the companies need to change and expand your limits, to create and reinvented itself. When we study the group Lego, it was possible to observe that the company knew follow the social change in the world, through communication strategies learn to value and achieve all of you stakeholders. The social projects was a new way that they found to advertise their lego piece and entertain people. Doing the work of citizen company. When the group Lego change, the return was much satisfaction.

Descrição

Palavras-chave

Relações públicas, Públicos, Responsabilidade social, Public relations, Publics, Social responsability

Citação

MAIA, Alice Fernandes. Brinquedos lego, comunicação visual e projetos sociais: o papel das relações públicas na formação de públicos. 2010. 57 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)–Faculdade de Informação e Comunicação, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2010.