As interações em aulas transacionais de inglês como língua-cultura estrangeira: um enfoque na produção oral dos participantes do processo ensino-aprendizagem
Carregando...
Data
2009-12
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Resumo
This article aims to reflect about the interactional process promoted by Brazilian
students of English and their Irish ascent teacher in the classroom context. We consider that the
interactions investigated can characterize the classes as being transactional, that is, classes
which offer the participants moments for instruction as well as moments of interaction. This
research has ethnographic and qualitative features, and it shows us, above all, a dialogical
profile or oral production in English through which learners reveal their own sociocultural
experiences and, at the same time, are involved in the English appropriation process. Thus, it is
possible to notice how important social interactions are for the learning of a foreign
linguaculture, once both teacher and students can assure opportunities to move among different
linguistic and cultural borders, an experience which, hopefully, will be more and more frequent
and enriching.
Descrição
Palavras-chave
Transactional classes, Aulas transacionais, English as a foreign linguaculture, Oral production, Inglês como língua-cultura estrangeira, Produção oral
Citação
FIGUEREDO, Carla Janaina. As interações em aulas transacionais de inglês como língua-cultura estrangeira: um enfoque na produção oral dos participantes do processo ensino-aprendizagem. Revista Língua & Literatura, Frederico Westphalen, v. 11, n. 17, p. 53-78, dez. 2009.